Ünlü ve varlıklı olmak artık yalnız şarkıcılara veya futbolculara özel bir vaziyet değil. Artık biroldukça insan servet ve şöhrete toplumsal medya vasıtasıyla kavuşabiliyor. İnternet ve takip tabanlı platformlar, spot ışıklarının ansızın bir zamanlar “hiç kimse” olan kişilere dönmesini sağlayabiliyor.
Aşağıdaki gençlerin büyük bir çoğunluğu henüz ne üniversiteyi tamamladı ne de zengin olmak için yıllarını harcadı. Onlar yalnız haiz oldukları kabiliyetlerini sosyal medyada sergilemeyi seçtiler:
1. PewDiePie
Gerçek İsmi: Felix Arvid Ulf Kjellberg
Ülke: İsveç
Toplumsal Medya: YouTube
Eğer bilgisayar oyunlarını seviyorsanız büyük olasılıkla tüm zamanların maksimum malum bilgisayar oyunu yorumcusu PewDiePie’yı da duymuşsunuzdur.
Eski bir sanayi Ekonomisi öğrencisi olan Ulf Kjellberg, 2010 senesinde oyun incelemeleri ile ilgili videolar yayınlamaya başladı ve 2012 yılı itibariyle hali hazırda 1 milyon abone ile iyi bir fanatik kitlesi oluşturdu.
İşletmesine kaynak sağlayabilmek için üniversiteyi bıraktı ve bir sosisli sandviç standında çalışmaya başladı. Her neyse ki, yaşamını kazanmak için bir üniversite mezuniyet belgesina ihtiyaç sezmek zorunda kalmadı. Felix’in hayran kitlesi önemli derecede büyümeye devam etti. Günümüzde kendisinin 39 milyon abonesi bulunuyor ve videoları 10 milyar defa görüntülendi. Kendisi, YouTube kanalında en çok abonesi olan yayıncı ünvanına sahip. Servetinin ise 50 milyon TL’ye yakın olduğu düşünülüyor.
2. The Blonde Salad
Gerçek İsmi: Chiara Ferragni
Ülke: İtalya
Toplumsal Medya: Blog ve Instagram
Milan’ın Bocconi Üniversitesi’nde 28 yaşındaki bir Hukuk öğrencisi olan Chiara Ferragni amatörlükten profesyonelliğe geçiş yapabilen en başarılı blog sahiplerinden birisi.
2009 yılında bir moda blogu olan The Blonde Salad’ı hayata geçiren Ferragni, blogunda kendi ilgi alanlarına göre yayınladığı moda, fotoğrafçılık, seyahat ve yaşam tarzı içerikleriyle çok kısa bir süre içerisinde son derece başarılı oldu ve günümüzde, sitesi gmeşhurk averaj 110.000 kişi tarafınca ziyaret ediliyor. Ancak kazancının sadece %30’unu blog sayfasından elde ediyor. Kendi adını bir kere duyurduktan sonra Ferragni, moda markaları ile çeşitli ortaklıklar kurdu ve bu yıl toplamda 8 milyon dolar yöreında bir para kazanacağı öngörülüyor.
Şimdilerde kendi ayakkabı markasını çıkarttı ve inanılmaz derecede başarılı olmaya devam ediyor.
3. Yuya
Gerçek İsmi: Mariand Castrejón
Ülke: Meksika
Toplumsal Medya: YouTube
Bu 21 yaşındaki bayan, 2010 senesinde kendisini ünlü yapan güzellik sırları, makyaj, moda ve kendin yap tüyoları hakkında videolar yayınlamaya başladı. Kendine has sesi ve abartılı hareketleri ile İspanyolca konuşan ülkelerde bir YouTube fenomeni olmayı başarabildi. 14 milyondan fazla abonesi ve 1 milyardan fazla video görüntülenmesi ile birlikte şu anda dünyada en çok abonesi olan kanallarından birisine haiz.
Sahip olduğu toplumsal medya şöhreti kendisine kitap anlaşmaları ve sponsorluk gibi çeşitli iş kapıları da açtı. Elle Dergisine gore Castrejón aylık 41 bin dolar civarında kazanıyor.
21 yaşlarında evden çalışan birisi için hiç de kötü para değil, değil mi?
4. Jessi Smiles
Gerçek İsmi: Jessica Vazquez
Ülke: ABD Birleşik Devletleri
Sosyal Medya: Vine
Günümüzde Jessi Smiles’ın 3,5 milyondan daha çok takipçisi var ve hesabı dünyanın en populer vine hesapları arasında ilk 30’da yer ediniyor. Ayrıca kullandığı sosyal medya siteleri içinde en popüler üçüncü kadın olarak kabul ediliyor.
Çektiği vine videoları kendisinin komik tarafını ortaya çıkartıyor ve ne olursa olsun Vine yıldızları arasında maksimum bilinenlerden.
BBC’ye gore Vine hesabı sahipleri, hesaplarından reklam yapmak için video başına bin ila 100 bin dolar arasında bir para kazanıyorlar. Sadece yaptığı reklamlarla bile Vazquez yüklediği her video başına çok büyük paralar kazanıyor ve 3,5 milyonluk takipçi kitlesini de her geçen gün arttırmaya devam ediyor.
Düşünsenize bir tek altı saniyelik bir videodan ortalama 35 bin dolar kazanabiliyorsunuz!
5. Werevertumorro
Gerçek İsmi: Gabriel Montiel
Ülke: Meksika
Sosyal Medya: YouTube
Gabriel Montiel Gutierrez aslına bakarsanız kendi ülkesi olan Meksika’da Murcielagos ekibinda defansif orta saha olarak görev aldığından ötürü tanınıyordu sadece büyük olasılıkla artık Werevertumorro YouTube şovunun yaratıcısı ve yayıncısı olarak tüm dünyada da tanınmaya başladı.
Kanalını 2007 yılının Şubat ayında açan ünlü sporcunun günümüzde YouTube üzerinde 10,5 milyondan daha çok abonesi bulunuyor ve videolarının tamamı toplamda 1,4 milyar kez izlendi. Kendisini Latin ABD’nın ve tüm dünyanın en büyük İnternet şöhretlerinden birisi olarak tanıtıyor.
Elde etmiş olduğu gelir ise Google’un gizlilik sözleşmesi sebebiyle tam bir sır. Sadece kendisinin Yuya’dan çok daha az abonesi olmasına karşın videoları daha çok izlenmiş bulunduğunu da unutmamak gerekiyor.
6. HolaSoyGerman
Gerçek İsmi: Germán Alejandro Garmendia Aranis
Ülke: Şili
Toplumsal Medya: YouTube
Bu komik Şilili adam YouTube Latin Amerika’nın kralı. 24,713,444 abone ve 2,209,948,340 video görüntüleme istatistiğine haiz.
Washington Post’a nazaran Garmendia yıllık 1.2 milyon dolar yöreında kazanıyor. Evet! Ve kendisi daha sadece 25 yaşında.
Kendisinin YouTube kanalı, dünyanın en çok abonesine haiz ikinci kanal ve 2011 yılında yüklediği ilk videodan sonrasında birden ünlü olduğunu duyunca şaşırabilirsiniz.
Kanalını açtıktan bir tek iki yıl sonra milyon dolarlar kazanmaya başlaması da bir fazlaca şaşırtıcı.
7. Jérôme Jarre
Gerçek İsmi: Jerome Jarre
Ülke: Fransa
Toplumsal Medya: Vine ve Snapchat
Jarre bir sosyal medya süperstarı olmadan önce de oldukça başarılıydı. 19 yaşlarındayken işletme kısmınü bıraktı ve Çin’e taşındı. Burada başarıyı yakaladığı birkaç iş kurdu. Kazanmıştırkları ile birlikte Toronto’ya taşınıp yazılım sektöründe sıfırdan bir başlangıç yaptı ve tam da burada “sorundan” Vine videoları çekmeye başladı.
EmojilerEmojiler