20 Kasım 2017 Pazartesi

Çin’den Mal Getirip Satmak

Çin’den Türkiye’ye mal getirmeye başlamadan önce araştırma yapmanız gerekir. Öncelikle Çinli tedarikçilerin veya ihracatçıların listesini yapmalısınız. Daha sonra hangisiyle en iyi şekilde çalışabileceğinizi belirlemek için bu kişilere çeşitli sorular sormalısınız. Hem de ürünlerinizi kimlere satabileceğiniz birey yada firmaları da bulmalısınız. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken bir sürü prosedür olacaktır ancak endişelenmeyin. Çin’den iyi mi ithalat yapacağınızla ilgili bilmenizde fayda olan her şey bu yazımızda.


Çin’den Nasıl Mal Getirilir?


1 – İthal etmek için bir ürün seçin. Başarılı olmanın en önemli adımı doğru ürünü seçmektir. Bu ucuz veya en yüksek kar yüzdesine sahip bir ürün seçmek kadar basite alınacak bir süreç değildir. Ürün seçerken izlemeniz ihtiyaç duyulan bazı adımlar şunlardır*

sevmiş olduğiniz bir ürünü seçin. Tutku motivasyonunuzu arttırır ve bunun başkalarına da geçmesini sağlar. Böylece tutkunuzu gören diğerleri de ürününüzü sever.

Nakliye masraflarını hesaba katın. Büyük ölçekli ürün sevkiyatı birim maliyet açısından daha ucuza gelir. Ürününüzün büyüklüğünü ve tek bir nakliye de kaç ürün getirtebileceğinizi dikkatli bir halde hesaplayın.

Ürünün benzersiz olmasına dikkat edin. Diğerlerine benzer bir ürün seçtiğinizde kitle üretimi yapan rakiplerle rekabet etmek zorunda kalırsınız.

2 – Size ürün tedarik edecek Çinli ihracatçıların veya tedarikçilerin listesini yapın. Tedarikçileri online rehberlerden veya profesyonel kaynak bulma firmaları vesilesiyle bulabilirsiniz. Başlangıç için kullanabileceğiniz bazı kaynaklar:

Made-in-China.Com: Made-in-China.Com Çinli tedarikçilerin ürün listelerinin, şirket bilgilerinin, iletişim bilgilerinin, şirket kültürü ile ilgili bilgilerin ve fabrika fotoğraflarının yer aldığı bir rehberdir. Made-in-China.Com’u www.Made-in-china.Com adresinden ziyaret edebilirsiniz.

Alibaba: Alibaba, ürün listelerinin ve hem de tedarikçilerin internet sitelerinin ve mesajşim bilgilerinin yer aldığı bir dış kaynak rehberidir. Alibaba’yı www.Alibaba.Com adresinden ziyaret edebilirsiniz.

China.Cn: China.Cn, alıcılara binlerce ürün sunan her tedarikçinin iletişim bilgilerinin yer aldığı bir dış kaynak rehberidir. Buna ek olarak ticari fuar bilgileri ve alıcıların-satıcıların alışveriş kaynakları da yer almıştır. China.Cn’i http://www.China.Cn adresinden ziyaret edebilirsiniz.

3 – Listenizdeki her tedarikçi ile temas kurun. İhracatçı veya tedarikçi listenizi tamamladıktan sonra kendiniz için uygun olanları saptamak için sorular sormaya başlayın. İhracatçılara sorabileceğiniz bazı sorular:

alan kişi referansları: İtibarlı tedarikçilerin referansları ve müşteri tavsiye mektupları vardır. Bunları mutlaka kontrol edin!

İş yeri açma ve çalıştırma ruhsat bilgileri: İleride işletmenizi etkileyecek yasal problemleri ortadan kaldırmak için iş yapmayı düşündüğünüz firmaların lüzumlu izinlere ve ticaret kanunları gereğince gerekli bütün yasal zorunluluklara uyduğundan emin olmanız gerekir.

Üretim ve istihdam detayları: İhracatçının üreticiyle olan ilişkisini doğru anladığınızdan kararlı olun. Örneğin ürünleri kendileri mi üretiyor yoksa üreticiden mi alıyor?

Ürünü üreten fabrikanın ismi ve yeri: İhracatçı ürünün üretildiği fabrikanın adını ve adresini vermeyi reddediyorsa büyük ihtimalle itibarlı bir tedarikçi değildir.

Fabrikanın istediğiniz ürünü üretmekle ilgili deneyimine ilişkin bilgi: Tedarikçi seçerken bir tek maliyete değil hem de kaliteye de dikkat etmeniz gerekir ve üreticinin deneyimi işini standardını anlamak için iyi bir göstergedir.

Ürün numuneleri: yeni ürününüzü kendiniz üretmeyeceğiniz için tedarikçinin size ürün numunesi göndermesi gerekir. Bu sayede para ödeyeceğiniz malın kalitesini daha iyi anlarsınız.

4 – Favori tedarikçinizle pazarlık yapın. Şunu aklınızdan çıkarmayın ki Çinli ihracatçılar Çin kültürü ve gelenekleri tarafından yönetilir. Bu yüzden farklı pazarlık becerilerine ve taktiklerine ihtiyacınız olacaktır. Çinli tedarikçilerle pazarlık yaparken aklınızda tutmanız gereken bazı önemli noktalar:

İlişkilere odaklanın: Çinliler firmalarla iş yapmaz, insanlarla iş yapar ve her iş anlaşması öteki taraflarla yeni bir ilişki anlamına gelir. Bu nedenle Çinli ihracatçılar sizi birazcık da olsa tanıma fırsatı bulmadan antak kalma oluşturmaya yanaşmaz.

Güven, yasal uygulamaların değil ahlaki değerlerin temelidir: Çinli yöneticiler tarafların yasal yükümlülüklerindense ahlaki yükümlülüklerine güvenme eğilimindedirler. Bu imzalanan anlaşmayı görmemezlikten gelmeniz anlamına gelmez. Sadece bütün taraflar içinde güvenli bir ilişki kurulmadan da anlaşma imzalanmayacağını bilmeniz gerekir.


EmojilerEmojiler