13 Kasım 2017 Pazartesi

Facebook'tan para kazanmak nasıldır?

Facebook'tan para kazanmak istiyorsanız bu öneriler tam sizin için.


Facebook'tan para kazanmak isteyen işletmeler için hazırlanmış 10 madde ile hedeflerinize ulaşmak daha kolay olabilir. Facebook'un yeni müşteri kazanmak ve işletmelerin uluslararası alanda büyümelerini sağlamak için uyguladığı sistemin püf noktaları küçük işletmelerin büyük adımlar atmasında maksimum fayda sağlıyor. İşte Facebook'ta belkide size çok para kazandırabilecek 10 yöntem.


KOBİ’lerin ekonomilerin omurgasını oluşturduğuna inanan facebook, KOBİ’lerin iş hedeflerine ulaşması, yeni müşteriler kazanması ve işletmelerini uluslararası alanda büyütmeleri için yeni inisiyatifler yaratma misyonu ile hareket ediyor ve her gün dünyanın dört bir yanındaki binlerce ufak işletmenin iş hedeflerine yetişmesina yardımcı oluyor. 44 milyondan fazla kullanıcısı ile facebook, Türkiye’deki ufak işletmeler için de eğer olmazsa olmaz bir platform haline gelmiş durumda. Dünyada 111 milyondan fazla kişi feysbuk üzerinde Türkiye’deki bir işletme ile bağlantı halinde bulunuyor.

Facebook Ocak 2017’de, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ve Dünya Bankası ortaklık ile Türkiye’nin de içinde bulunduğu 33 ülkede, KOBİ’lerin faaliyet gösterdiği ekonomik ortamın mevcut durumunu ve geleceğini; ufak işletmelerin kırılganlıklarını, faaliyetlerini ve sorunlarını idrak etmek adına Future of Business (İş Dünyasının Geleceği) anketini gerçekleştirmişti. Söz mevzusu araştırmada Türkiye ile ilgili elde etmiş olduğu iç görülerden yola çıkan facebook, Türkiye’deki KOBİ’lerin facebook ile müşterilerine doğru zamanda, doğru yerde ulaşmaları ve işletmelerini büyütmeleri için 10 önemli ipucu sunuyor:

1. Sohbeti başlatın

Müşterileriniz neye önem veriyor? Onları ne etkileşimde bulunmaya itiyor? Sohbeti başlatın ve bu soruların cevabını öğrenin. Etkileşim, müşterilerin sadece neyi satın almaya eğilimli bulunduğunu değil, hem de markaların sadık bir topluluk yaratmalarına yardımcı olmak ve insanların ne organize ettiğini, ne istediğini ve ne satın aldığını öğrenmek için de başarısı kanıtlanmış bir seçenek oluşturuyor.

2. İnsanları motive edin

İnsanların Sayfanızı takip etmesini yada ürününüzü satın almasını mı istiyorsunuz? Harekete geçmek için onlara iyi bir neden verin. Yarışmalar yada indirim fırsatları işletmenizin kısa zamanda daha geniş bir kesime erişmesina ve yeni müşteriler kazanmasına yardımcı olabilir.

3. Müşterilerinizi, hikayenizin bir parçası haline getirin

Mutlu müşteriler sizin en kıymetli varlığınız. Müşterilerinizi ürünleriniz yada servisleriniz hakkında geri bildirimde bulunmaya teşvik etmek hem onlarla etkileşiminizi derinleştirmenize ve itimat kurmanıza, aynı zamanda daha geniş kitlelere ulaşmanıza destek verir.

4. Mobile öncelik veren bir strateji benimseyin

Her gün daha çok insan işletmeleri keşfetmek ve onlarla bildirişime geçmek için web ve mobile yöneldikçe, ufak işletmelerin bir mobil stratejiye haiz olması da hayati örutubet taşımaya başlıyor. Facebook üzerinde bir milyardan fazla birey kendi ülkesindeki bir küçük işletme ile bağlantı halinde. Mobil üzerinde geçirilen toplam vakitın yüzde 20’si, feysbuk ve Instagram üzerinde geçiriliyor. Feysbuk üzerinde toplamda 65 milyondan fazla aktif işletme sayfası var ve bu etken sayfaların yüzde 85’i mobil kullanıcısı. Türkiye’de de insanoğlu mobiller ve facebook da ülkede mobil üzerinde vakit geçirilen en popüler platformlardan bir tanesi - her ay 41 milyon kişi facebook’a mobil üzerinden bağlanıyor. Siz de mobil bir strateji benimseyin ve hedef kitlenize her an, her yerde ulaşın.

5. Mükemmel içeriklerin merkezi haline gelin

Restoranlardan emlak piyasasına, farklı hobilerden tatile, her işletmenin paylaşacağı bir çok informasyon ve esin kaynağı var. Sayfanızda kitlenizin daha fazlası için geri gelmek isteyeceği ilgili ve etkileşimli içerikler paylaşın. Bilgilendirici, merak uyandırıcı içerikler bağlantı kurmanın güçlü bir yoludur.

6. Müşteri hizmetleri sizden sorulsun

muhteşem bir satın alan hizmeti deneyimi sizi kalabalıklardan ayrıştırır ve sadık müşteriler kazanmıştırrır. Sayfalardaki mesajlaşma hizmeti sorulara yanıt vermenin ve müşterilerinizle mesajşimde kalmanın hızlı ve basit bir yolunu oluşturur. Sayfanızı ziyaret eden kişilere, mesajlarınıza ne sıklıkla cevap verdiğinizi gösteren mesajlara yanıt verme zamanını ayarlamak için Sayfa yönetici panelini ziyaret edin.

7. Videoya bir şans verin

feysbuk’ta her gün 8 milyar civarında video izleniyor olması, videonun etkileşim gücünü kanıtlar özellikte. Büyük markaların pahalı prodüksiyonları size korkutmasın; kendi amatör videolarınız ile de başarılı neticelar elde edebilirsiniz.

8. Neyin işe yaradığını idrak etmek için Sayfa İstatistiklerinden yararlanın

Sayfa İstatistikleri, Sayfanızla ilgili çok kıymetli bilgiler sunar. Burada hangi gönderilerin maksimum etkileşimi sağlamış olduğunı öğrenebilir ve hedef kitlenizin feysbuk'u ne zaman ve nasıl kullandığını görebilirsiniz. İstatistikler, facebook reklamları kullanırken ilgili hedef kesime karar vermeniz ve bu kitlelerin en çok ilgilendiği şeylere göre yaratıcı içerikler yaratmanız konusunda da size yardımcı olabilir.

9. Yeni kitleler keşfedin

Sadık bir takipçi listesi, size büyüme için mükemmel bir başlangıç sağlar: Onlar aracılığı ile hâlihazırdaki müşterilerinize benzeyen yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Mevcut müşteri verilerinizden Özel Hedef Kitleler (Custom Audiences) ve Benzer Hedef Kitleler (Lookalike Audiences) oluşturulabilir ve böylece ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen kişilere kolayca ulaşabilirsiniz. Bu, facebook’ta reklam vermeyi daha somut ve geleneksel kanallardan daha az maliyetli hale getirir.

10. Beğenileri müşteriye çevirin

Yeni reklam seçenekleri ve formatları ile artık Sayfanızı beğenenleri müşteriye çok daha rahat bir biçimde dönüştürebilirsiniz. Örneğin bir çok ufak işletme, birden çok ürünü aynı anda göstermenizi elde eden Döngü (Carousel) reklamları ile pek çok başarılı kampanyaya imza attı.


EmojilerEmojiler